TAG - happy skin.

augusztus 29, 2015

Sokszor akartam már írni a bőrápolási rutinomról, de folyton változik, hogy mikor mit használok és valószínű, hogy ezt a témakört nem tudnám röviden és tömören megírni. Viszont nemrégiben a Sminknaplón találtam egy nagyon klassz TAG bejegyzést. Amikor olvastam Krisztina válaszait egyre inkább megfogalmazódót bennem, hogy ezt nekem is ki kell töltenem. Szerintem nagyon hasznos lehet és ezzel a kérdések-válaszok módszerrel talán nem is lesz olyan borzasztóan hosszú bejegyzés.



No de lássuk is miről van szó. :)

Milyen típusú a bőröd? 
Alapvetően zsíros a bőröm. A homlokom, az orrom és az orcáim hajlamosak zsírosan fényleni. Ez a nagy melegben általában fokozódik, az őszi/téli időszakban pedig enyhül. Sőt, a nagy hideg és az erős szél még az én bőrömet is hajlamos foltokban kiszárítani. Szerencsére a gyulladt pattanások, aknék elkerülnek, de azért elő jön 1-2 csúnyaság az arcomon. A nagyobb problémám, ami még zavar az orromon lapuló mitesszerek és a tág pórusok. Gondos kezelésnek köszönhetően nem vészes, de lehetne jobb is. Egyébként rezisztens, vagyis ellenálló a bőröm, de ennek ellenére ügyelek, hogy ne bombázzam minden féle irritáló anyaggal.

Mi a kedvenc bőrápoló terméktípusod? 
Az arcmaszkok. A használatuk után imádom, hogy olyan pihe-puha a bőröm és folyton csak tapogatnám. Friss és feszesebb a használatuktól, szerintem heti egyszer mindenkinek be kéne iktatnia a rutinjában. Én van, hogy többet is használok vagy akár egymás után is. Legyen az agyagos vagy hidratáló, mindet imádom, de ezt már a 10 random beauty facts című bejegyzésben is említettem.

Mi a legfurcsább összetevő, amit alkalmaztál a bőrápolási rutinodban?
Talán az élesztő. Legalábbis a családomnak az maradandó élmény volt, mert bűzölgött tőle  a ház. :D Még Takács Nóra egyik videójában láttam egy élesztő+méz arcpakolást, ami nálam nem igazán jött össze. Hogy őszinte legyek nem ijedek meg a furcsa összetevőktől, sőt, nagyon szeretném kipróbálni a Benton csiganyál és méhméreges szérumát. :)

Írd le 5 szóval a bőrápolási rutinodat!
  • alkoholmentes
  • INCI-elemző
  • fényvédelem
  • hámlasztás
  • tisztítás

Törlőkendő: igen vagy nem? 
Arcra ritkán, de egyébként mindenképp. Arcon kevésbé tartom hatékonynak, de sminkeléskor és minden egyéb helyzetben tökéletes. Már nagyon sokszor említettem a Rossmann saját márkás Babydream törlőkendőjét. Szép az INCI-je épp ezért arcon is jó, ha valaki ezt részesíti előnyben. :)
 
Tonik: igen vagy nem?
Nem. Legalábbis az európai, alkohollal agyonnyomott termékre hatalmas NEM-et mondok. Elméletileg pont én  vagyok ez első számú célközössége, de az alkohol csak pillanatnyi segítséget nyújt, utána a bőr még inkább elkezd faggyút termelni. Hosszú távon pedig káros is a bőrre. A koreai alkoholmentes "előhidratáló" tonikokat viszont szívesen kipróbálnám. A Benton alo verás tonikjáról csupa jót hallottam.

Legjobb fegyver a pattanások ellen?
La Roche-Posay Effaclar Duo [+], de a teafaolaj sem rossz.

Mik a fő problémáid a bőrápolásban?
A tág pórusok. Ugyanis bármit is ígérjen egy termék, eltűnni sajnos semmitől nem fognak. Maximum csak tisztábbak és kisebb lesznek, ugyanis ez inkább genetika kérdése. Tény, hogy amióta használom a Himalaya Herbals Neem maszkot, a Bioderma Sébium Pore Refinert és COSRX BHA hámlasztót azóta sokkal szebb az összkép, de véglegesen megszűnni egyiktől sem fog.
A másik pedig a zsíros bőr, amit már szerencsére egészen jól kordában tudok tartani. ;)

High-end vagy drogériás bőrápolási termékek?
Ha már high-end, akkor inkább sminktermékek felé kacsintanék. Egy-két luxus bőrápoló van a kívánság listámon, de szerintem nem ez a mérvadó. Többnyire patikában kapható termékeket használok az arcomra, de erről már ITT olvashattatok, miért tartok ki mellettük. A drogériás termékeknél szintén az alkohol problémát és a nem túl szép INCI listát tudnám felhozni, de ha nyitott szemmel járunk ott is találhatunk klassz dolgokat (pl Garnier micellás víz vagy Babylove Ultra Sensitive babafürdető) Az összetevő listák miatt pedig igyekszem több koreai terméket kipróbálni, mert az európai társaikkal ellentétben általánosságba elmondható, hogy sokkal szebb az összetételük. Egy szó mint száz, szerintem inkább az INCI az amiben bízzatok, ne a csomagolásra és a márkanévre fektessétek a hangsúlyt.

Kedvenc bőrápolási márka? 
Na az nincs. A kíváncsiságom szüntelenül hajt, ezért mindig próbálok újabb és újabb márkákat kipróbálni. Sajnos nem tudok csak egyet kiemelni, akitől tényleg sok terméket használok és még sosem csalódtam.

A gyógyszertárban vagy, és csak egy bőrápolási terméket vehetsz, mi lesz az?
Csupa nehéz kérdés. :D Mivel zömmel ott veszem a bőrápoló termékeimet, így nehéz egyet kiemelnem. De arcra való fényvédőt mindenképp itt vennék és ezt ajánlanám másoknak is.

Kedvenc bőrápolási blogok?
Nr.1: Krémmánia. Apolka és Évi mindig csupa jó témával rukkol elő, ami sokakat érint, ráadásul mindig olyan emberekre hivatkoznak, akik bizonyítottak a bőrápolás terén. Ha valami nem világos mindig ott kutakodok és sokszor használom őket forrásként is. :) Mindenkinek ajánlani tudom.
A másik nagy kedvenc pedig Ildi blogja a Szépségreceptek. Ő aztán tudja milyen az igazi küzdelem a problémás bőrrel. Szintén a tudományos adatokat hívja segítségül és nála kritikusabb INCI-elemzőt még nem láttam. Mindenképp érdemes hozzá is benézni.


Ha tetszett ez a bőrápolásról szóló TAG töltsétek ki Ti is vagy írjátok meg a válaszokat kommentben. :)

0 megjegyzés