teszt - Innisfree Eco Safety No Sebum fényvédő SPF 35

április 30, 2016

Egyre inkább közeledik a nyár, a meleg idő és sajnos ilyenkor a arcbőröm zsírosabbá válik. Éppen ezért szemeltem ki az Innisfree Eco Safety No Sebum kifejezetten olajos bőrre készült  35-ös fényvédőjét. Ugyan a régóta használt Bioderma Photoderm Spot 50+ még mindig nagy kedvencem, mégis szerettem volna kipróbálni egy kizárólag fizikai szűrőket tartalmazó fényvédőt, mert úgy vélem ez biztonságosabb lesz az erős napsugárzás ellen. 

(Fényvédőkkel kapcsolatos plusz információt ITT találsz)

Amit ígér
Zsíros bőrre kifejlesztett fényvédőkrém, mely szabályozza a bőr faggyútermelését. Napraforgóolajat és Jeju zöld tea kivonatot, valamint kizárólag fizikai szűröket tartalmaz. Parabén-, alkohol és mesterséges(!) illatanyag mentes.
Amit tapasztaltam
A termék papírdobozban érezett. A tubus lapított, matt felszínű, elsőre picinek tűnhet, de 50 ml-t tartalmaz. A fénytelen külső és a naprafogóvirág utal a termék finishére és a benne található napraforgóolajra is. Fehér csavarós kupakkal jól záródik, a csőrös kialakításnak köszönhetően a krémet könnyen adagolhatjuk, magától nem is folyik ki.
 
A zinc oxid és titanium dioxid felel a fényvédelemért. A leírásban szereplő kínai teacserje kivonat és napraforgóolaj mellett helyet kapott még az összetevők (INCI) között a csodamogyoró és japán kamélialevél kivonat. Összességében szép INCI-ről beszélhetünk, de sajnos a parfüm is ott lapul. Természetes illatanyagról van szó, de az épp úgy irritálhat, mint a mesterséges. Egyébként kellemes és nagyon enyhe illatú, nekem nem okozott gondot, azonban jobban örülnék, ha még ez a kevés sem lenne.
Maga a krém nem teljesen fehér színű, egy nagyon enyhe bőrszíne van, de az arcon mégis fehér réteget hagy. Számomra ez nem zavaró, hiszen egyébként is hófehér bőröm van és hétköznapokon szinte mindig viselek valamennyi sminket. Sötétebb bőrűek már nem biztos, hogy ezt tolerálják, főleg ha nem is viselnek sminket.
A fényvédő szilikon bázisú, ezért elképesztően könnyű eldolgozni, sőt mi több, kisimítja a bőr apróbb hibáit, így akár primerként is használható, a matt finishről pedig nem is beszélve. Ennyire kellemes állagú "naptejjel" még sosem találkoztam, egyszerűen imádom. És ez korántsem minden! Ígéretéhez hűen valóban szabályozza a faggyútermelést. Nem hittem a szememnek, de délután még egy picit sem fényesedett át a bőröm az első használatkor. Azóta már kezd hozzászokni a bőröm, de ettől függetlenül is szépen kitolja az arcom átfényesedésének az idejét.
A fényvédő hatásáról érdemben még nem tudok beszélni. Habár én egyébként is kerülöm a napot (sosem napozom és szoláriumba sem voltam soha!). Jelenleg is használok kémiai hámlasztót, de szerencsére nem vettem észre változást, nem jelentek meg sötét foltok az arcomon, sőt még a szeplőim száma és színe is változatlan maradt.

Én nagyon megszerettem ezt a terméket, betartja amit ígér. Zsíros bőrűeknek csak ajánlani tudom. Remélem a nagy melegben is hasonlóképp teljesít mattítás terén, mint a kellemes tavaszi napsütésben. Mivel kizárólag fizikai szűrőket tartalmaz, így a kémiai fényvédők esetén fellépő egyéni irritációtól sem kell félni.
Ár-érték aránya is abszolút reális. :) Az Innisfree Eco Safety No Sebum 50 ml-es fényvédőt a Jolsetól rendeltem 11,89 $-ért, ami körülbelül 3500 Ft-nak felel meg.

Ti milyen fényvédőt használtok zsíros bőrre? Van kedvenc fizikai fényvédőtök?

0 megjegyzés