olaj mustra - szőlőmagolaj.

november 08, 2014

A mai olaj mustra kiszemeltje a szőlőmagolaj lesz. Ez volt az első növényi olaj, amit megvettem és melynek hatására továbbiakat is bátran kipróbáltam. No lássuk mit érdemes tudni róla.


A szőlőmagolaj érett szőlőszemek magvából készül. Zöldessárga színű, jellegzetes illatú, mely szerintem a mustéhoz hasonlít, de a legtöbb általam használt olajhoz hasonlóan ennek is hamar elillan az illata. E-vitaminban különösen gazdag olajok közé tartozik, tartalmaz továbbá A- B- C- és F-vitamint is.
A szőlőmagolajat külsőleg és belsőleg egyaránt használhatjuk.

Belső fogyasztása során jó hatással van a szív és keringési rendszerre, erősíti a vérereket és csökkenti a trombózis lehetőségét. Kedvező hatással van a prosztatára és az impotenciára, nőknél a változó kor kellemetlen tüneteit enyhíti. Továbbá javítja az emlékezőképességet és védi a szemet a szürkehályog kialakulásától. Én az ízét is szeretem, általában a saláták öntetéhez használom.

Külsőleg alkalmazva javítja a bőr simaságát és rugalmasságát, regenerálja a kollagén szöveteket és a hajhagymákat. Harcba száll a szabadgyökök ellen, tehát antioxidáns, meggátolja az öregedést és fiatalítja a bőrt. Mint már említettem nagyon magas az E-vitamin tartalma, amit szépségvitaminként is szoktak emlegetni. Ugyan úgy mint a legtöbb növényi olajnál itt is pár csepp elegendő a használatakor. Tehetünk belőle a kedvenc krémünkbe, de használhatjuk magában, nedves bőrbe masszírozva. Készíthetünk akár fél órás relaxáló maszkot az arcunkra, de akár a hajunkat is bekenhetjük vele hajmosás előtti pakolásként.

Ahogy én alkalmazom és amit tapasztaltam
A Solio szőlőmagolaját használom mert nagy mennyiséget kapok 2500 Ft-ért. Egy részét átöntöm egy másik üvegbe, ezt az arcomra használom, a többit pedig belsőleg fogyasztom. Ahogy az argánolajnál is, itt is nedves (Alveol Aloe Vera spray vagy La Roche-Poshay termálvíz) bőrön oszlatom el. Hamar beszívódik és nem hagy olajos érzést a bőrön. Reggelre nagyon puha és hidratált lesz tőle az arcom. Szerintem az emolient (bőrpuhító) hatásával semmilyen más olaj nem tud harcba szállni. Ez a leghatékonyabb nálam, ha baba popsi puhaságú arcbőrt szeretnék. 
Rendszer használat mellett kicsit halványítja a ráncokat.
Mivel hatalmas ez a mennyiség ezt használom gyantázás/borotválkozás után is. Nyugtatja a bőrt és másnapra a pirosságnak nyoma sincs.
Ha a lábszáram nagyon száraz van, hogy testápoló helyett is ezzel kenem be, a hatás itt sem marad el.
Sminklemosáskor is ezt használom. Nagyon kíméletes még a szemsmink lemosásnál sem kell erősen dörzsölnöm, hiszen pillanatok alatt leszedi, majd az egészet micellás vízzel mosom le és utána jöhet az arcmosás. Nekem ez nagyon jól bevált, egyáltalán nem csíp, nem irritál, a sminket nyomtalanul leszedi és végre van egy kíméletes módszerem az egyébként érzékeny szememnek.
Hajpakolásként még nem alkalmaztam, de ami késik nem múlik. :)

Ti használtok szőlőmagolajat? Hol és hogyan alkalmazzátok?

0 megjegyzés