multi masking

január 27, 2016

Arcmaszkból sosem elég! Legalábbis én így vagyok vele. :) Egy jól megválasztott arcmaszk szerintem csodákra képes -persze ha már van egy jól felépített reggeli és esti arcápolási rutinunk-. Általában hétvégén, egy 'szépségnap' keretein belül szoktam egymás után felvinni a különböző maszkokat. Mitesszer eltávolító tapaszt, agyagos pakolást, na meg persze a legújabb kedvenceim a hidratáló fátyolmaszkok sem maradhatnak el. Ugyanakkor tudom, hogy sokan nem szeretnek várni és semmi kedvük egyik pakolást a másik után magukra kenni. Ha Te is így vagy vele akkor most mutatok egy nagyon klassz és hatékony módszert.

Mi is az a multi masking? Egy nagyon klassz technika amit saját magad, a bőröd igényei szerint igazíthatsz. A legtöbb embernek sosem teljesen egységes az arcbőre. Hol zsírosabb, hol szárazabb, hol érzékeny, különböző területeknek különböző ápolásra van szüksége. Ebben rejlik a titok. Ha a T-vonalad (homlok, orr, áll) zsírosabb, oda tegyél fel egy agyagos mélytisztító maszkot. Viszont az orcád száraz és húzódik? Kend be egy hidratáló pakolással azt a területet! Tekints az arcbőrödre úgy mintha egy térkép lenne és célzottan vidd fel a megfelelő készítményeket. Megmutatom, hogy csinálom. :)

A kritikus pont nálam mindig az orrom. Sajnos elég sok a mitesszerem és a faggyúműködésem is szeret túlórázni. Ide a nagyágyút, vagyis a Himalaya Herbels Neem maszkot vetem be. Rengeteg agyagos maszkot próbáltam már, de számomra ez a legjobb. Mélyen és hatékonyan szippantja ki a bőrömből a felesleges faggyút miközben a pórusokat is összehúzza. 
A homlokomra és az államra egy másik agyagos maszk kerül. A dr Organic olívaolajas arcmaszkját azért szeretem mert szintén jól tisztítja a pórusokat, finom puha lesz utána a bőröm, de a szárazabb területekre is bátran felviszem mert nem szárít. Ez egy nagyon jó agyagos maszk lehet azoknak is akik eddig féltek, hogy a kaolin kiszárítja a bőrüket. Ez nem fogja!
Végül egy harmadik maszkot is felviszek. A téli időszakban az orcáim szárazabbak, ezért oda az Yves Rocher Hydra Végetal hidratáló maszkja kerül. Eredetileg ez egy éjszakai arcmaszk, amit közepesen vastag rétegben kell felvinni majd anélkül, hogy később lemosnánk mehetünk is aludni. Így is nagyon jól működik, de én szeretem hidratáló pakolásként  használni.

Én így szoktam csinálni, de ez tetszés szerint variálható. Pár dologra viszont oda kell figyelni. Olyan maszkokat használjunk amiket ismerünk, tudjuk milyen hatással van a bőrünkre. Ez azért is fontos, mert érdemes olyan pakolásokat felvinni aminek a hatóideje megegyezik. Ha egy iszapos maszknak 20 perc kell míg megszárad, a többit is ehhez igazítsd. A legtöbb maszknál én úgy tapasztaltam, hogy plusz pár perc nem oszt, nem szoroz, de nem árt tisztában lenni a dolgokkal. Peelingeket, hámlasztó maszkokat viszont nem feltétlen jó tovább fent hagyni, mint amit a használati utasítás ír. Szóval csak okosan. :)

Ti próbáltátok már ezt az új beauty őrületet? Milyen maszkokat használtok ilyenkor?

6 megjegyzés

  1. simán multi taskingot olvastam és nagyon nem értettem a maszkokat! de leesett! :D jelenleg erre várok, hogy megérkezzen: http://kremmania.hu/kremek/avon-clearskin-melytisztito-arcpakolas-mitteszerre-szalicilsavval | kiváncsi leszek (:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D :D
      ezt az arcmaszkot nem ismerem, de remélem tetszeni fog. :)

      Törlés
  2. Szia! :) Én a Neem maszktól csak azért félek, mert ott van benne az a DMDM valami, ami a Krémmánia szerint formaldehid kibocsájtó anyag. Ezért nem mertem soha kipróbálni. Esetleg tudsz erről az anyagról valamit? Tényleg veszélyes? Én ehelyett inkább a Neem arcradírt használom, az eddig nagyon tetszik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nem hallottam róla, de most picit utána olvastam. Egyrészt ebből az összetevőből nagy valószínűséggel csak pár százalékot tartalmaz a termék. Sajnos erről nem kapunk tájékoztatást, de sok esetben már az INCI közepén, végén szereplő alkotóelem csak 1-2 %-ot vagy akár annál is kevesebet tartalmaz. Elég sok tartósítószert támadnak, de én úgy gondolom inkább legyen a kozmetikumomban, minthogy egy romlott, penészes, baktériumokkal téli krémet használják. Visszatérve a kérdéses összetevőre, az hogy valóban kibocsájt-e formaldehidet vagy sem vagy épp milyen mennyiségben azt megintcsak nem tudni. Én rábeszélni nem akarlak, ha félsz tőle, de én még most is használom, nagyon szeretem és nem tapasztaltam semmi negatívat.
      Az arcradírt nem próbáltam, többnyire inkább a kémiai hámlasztás híve vagyok.

      Törlés
    2. Na, ezt nem tudtam, hogy akkor annál kevesebb, minél inkább a végén van a listának. Hmmm... Lehet majd egy esélyt adok neki. Viszont abban egyet értek, hogy nem lenne jó bacikkal teli terméket venni :/ Sajnos a vásárlók nem bánnak túl kulturáltan a termékekkel, simán kinyitogatják, kipróbálgatják akkor is, ha nem teszter. Szóval, teljesen igazad van! :)
      Múltkor rúzst szerettem volna venni, tudtam, hogy a szín az jó, így nem volt baj, hogy nincsen teszter, de azért megkérdeztem a mellettem álló eladónőt, hogy megnézhetem e nem e használták. Mondta, persze, megnéztem.. használták, a maradék 3at is megnéztem, mindegyikkel kenegetett már valaki, és azért elég drága rúzs volt ahhoz, hogy használtan vegyem, sőt, ki tudja ki hová, milyen felületre kenegetett vele :/

      Törlés
    3. Jaaaj, ne is mond. Ezt én is annyira utálom. Nem értem, hogy miért nem lehet legalább egy fólia csomagolást tenni a termékekre. Sajnos sok vásárló nem törődik azzal, hogy van teszter vagy, hogy azt más megszeretné venni. Másfelől vannak olyan márkák, ahol nincs is kirakva teszter és esélye nincs az embernek megnézni, hogy pontosan milyen annak a rúzsnak a színe vagy alapozónak a textúrája stb...
      Ez ellen sajnos csak úgy tudunk védekezni, hogy ellenőrizzük a terméket mielőtt megvesszük, ahogy azt Te is tetted.

      Törlés